Desteapta-te, romane!
Bine ati venit pe forumul Romania Constienta!
Va rugam sa va logati sau sa va inscrieti!
Puteti vizita forumul dand click pe "Nu mai afisa"
Ca vizitator , puteti vizualiza postarile , insa nu veti putea deschide subiecte,raspunde la subiectele existente sau sa participati la sondajele forumului!
Dupa vizita, daca alegeti sa deveniti membru, aveti optiunea de inscriere si in pagina de portal (in partea stanga, precum si in lista orizontala pe care o gasiti imediat sub logo-ul forumului).
Veti primi un mail de confirmare prin care veti confirma optiunea dvs de a deveni membru.
Deasemenea, pe bara care se deruleaza gasiti link-uri spre "IMPORTANT" pe care va rugam sa il cititi cu atentie, "camera de chat", "formularul de contact" prin care ne puteti trimite sugestiile dvs in legatura cu forumul.Aceasta bara este vizibila pe toate paginile forumului.
Rugam firmele care doresc sa faca reclama sa acceseze in bara care se deruleaza sectiunea "IMPORTANT" sau forumul "Firmele romanesti se prezinta" pentru detalii de colaborare.
Inca o data "Bine ati venit".


Cea mai importanta resursa financiara existenta.....

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

default Cea mai importanta resursa financiara existenta.....

Mesaj  Admin la data de 2010-02-23, 4:11 pm

Resurse materiale, de enterteiment, de cultura, de servicii diverse, financiare , emotionale etc, toate sunt resurse.

Suntem obisnuiti sa ne orientam cautarile spre bani. Banii sunt o resursa , e foarte adevarat ca pot fi priviti si asa. Este la fel de adevarat insa ca banii definesc altceva.
Numarul lor este stabilit la nivelul national pe baze de echilibru intre productie , servicii si consumuri. Acestea dau valoarea banului. Munca, arta, pasiuni, alte ocupatii se pot incadra si ele la categoria servicii sau bunuri.
Banii sunt astfel o masura valorica a serviciilor si produselor.
Ne arata de fapt:
de care servicii sau produse putem beneficia... in schimbul.... serviciilor sau produselor pe care le oferim noi.
Resursele de bani din acest punct de vedere se traduc ca fiind capacitatea de a oferi societatii bunuri si servicii, pentru ca in schimbul lor sa obtinem alte bunuri si servicii.
Reiese de aici ca adevaratele resurse personale de bani sunt de fapt resursele proprii (capacitati, forta de munca, inteligenta, indemanare, interes, profesionalism). Deasemenea devine evident ca forta de cumparare depinde direct de capacitatea de a oferi ceva util si cerut societatii.
Traducerea la "n-am bani" ar suna stfel ca n-am oferit ceva valoros societatii sub forma de servicii sau bunuri.
Banii de fapt sunt o transformare valorica. Ei sunt masura in care bunurile si serviciile proprii sunt apreciate de societate.
Prin servicii si bunuri oferim ceva societatii, acesta la randul ei ne spune prin suma obtinuta, ce cantitate de valoare am oferit , apoi cu acesta valoare putem obtine ceea ce avem noi nevoie. Practic banii sunt fara valoare clara sunt ceea ce par plastic sau hartie.
Practic ei afirma valoarea din punct de vedere al implicarii noastre in a oferi societatii ceea ce are nevoie.
Ca o concluzie , lipsa banilor ne arata ca serviciile si produsele noastre nu au cautare pe piata sau au cautare foarte mica. In schimb , foarte multi bani in viata cuiva arata clar ca sub o forma sau alta, serviciile si bunurile oferite societatii sunt la mare cautare. Sau ca cei care ii gestioneaza banii fac ca acesti bani sa ofere produse sau servicii cerute crescandu-le valoarea, implicit numarul!
Atunci care este resursa pe care trebuie sa o luam in calcul in ceea ce priveste banii.
Adevarata resursa din spatele banilor este necesitatea oamenilor din jur, necesitatile societatii.

La ce ne ajuta sa privim resursele din acest punct de vedere?
Simplu! Lipsa ne arata, in momentul in care apare, ca necesitatile noastre sunt mai mari decat valoarea a ceea ce oferim. Nu ne mai orientam atentia pe lipsa banilor ci ne orientam atentia spre serviciile si bunurile pe care le oferim. La acelea trebuie sa le crestem valoarea adaptandu-le la necesitatile reale ale societatii.

Reiese clar ca principalul mod in care iti modifici valoarea, este prin a te adapta la ce doresc ceilalti. Cu cat aflii mai multe despre ce cauta, cu atat ai mai mult informatii despre ce poti oferi.

Reactia pe care o avem toti cand vine vorba de valoarea muncii noastre este:
nu suntem platiti la nivelul cerut, scadem calitatea si cantitatea serviciilor si bunurilor noastre. La acesta solicitare , societatea raspunde prin valoare mai mica inspre noi. Cu cat scadem valoarea ofertei cu atat scade valoarea platii. E un cerc vicios. Daca aceasta stare dureaza timp indelungat, societatea ne percepe ca inutili, fara valoare. Impactul asupra noastra se simte si prin reactiile si comunicarea cu cei din jur. Valoarea mica pe care o oferim, provoaca la cei din jur orientarea atentiei spre surse mai valoroase. In acest proces ne pierdem valoarea. Am vorbit aici strict de valoarea finaciara.

Care sunt resursele atunci, daca banii reprezinta doar uenealta prin care se manevreaza valoarea?

Resursele din acest punct de vedere sunt locurile unde putem sa prestam servicii sau sa oferim bunuri.
Cu alte cuvinte ne orientam atentia de la o marime, o unelata , un termen de comparatie, pentru a analiza unde putem oferi ceva si cum este evaluat ceea ce oferim.
E clar , incercand sa vindem castraveti la gradinar....sunt prea putine sanse sa dea valoare mare produselor noastre, cum de altfel nici noi nu apreciem foarte mult castravetii lui, avem destui. In schimb daca acei castraveti ii oferim la un consumator care produce altceva si are nevoie de castraveti...valoarea castravetilor nostrii creste proportional cu cat de mult doreste consumatorul nostru acei castraveti. Consumatorul serviciilor si al produselor noastre sunt cei care au nevoie de ele, nicidecum cei care au prea multe deja.
In acest exemplu, sursa noastra este beneficiarul ,care are nevoie de serviciile noastre.
Ce inseamna in acest context am nevoie de bani?
Tradus inseamna ca am nevoie sa gasesc beneficiar pentru ce am de oferit. El imi confirma prin bani, valoarea.
Daca nu gasim unde sa ne oferim serviciile, pot fi doua cauze reale: sau ceea ce oferim noi nu se cere(tipul nostru de munca), sau toti beneficiarii au "furnizori" ca sa spunem asa.
Ce optiuni avem atunci?
Ori ne adaptam invatand sa oferim alte servicii sau bunuri pentru care exista beneficiari.
Ori asteptam pana se elibereaza un spatiu.
Ori renuntam.
Acestea sunt optiunile.Fie ca ne place sau nu, valoarea activitatii noastre , exprimata in bani e supusa permanent la alegeri din cele trei optiuni.

Renuntarea e cea mai simplu de aplicat optiune, e foarte cunoscuta, asa ca nu ma voi opri asupra ei.

Ce inseamna sa asteptam pana se elibereaza un spatiu. O vai exemplifica tot cu bietii castraveti. Asadar, toti beneficiarii au furnizori de castraveti. Cu alte cuvinte productia noastra de castraveti....nu e ceruta. Optiunea la care ne referim acum, presupune ca steptam pana un furnizor iese din scena ca sa ramana un beneficiar liber.
Asteptarea acesta poate dura destul de mult iar noi in acest timp e necesar sa avem valoare acumulata(sub forma de bani) cu care sa ne asiguram supravietuirea.
Problema apare cand beneficiarul ramane liber. Asta nu inseamna din start ce ne va alege pe noi. E foarte posibil sa renunte la tipul acela de produse. E foarte posibil sa caute ceva de valoare mai mare decat avem noi de oferit. Deci chiar in situatia in care se elibereaza un loc, nu reprezinta o certitudine ca este o oportunitate pentru noi. E foarte posibil sa trebuiasca sa mai asteptam. Cu alte cuvinte asteptarea poate sa dureze foarte mult.

Adaptarea este in natura forma optima de a supravietui. La fel si in ceea ce priveste oferta noastra. Decat sa asteptam piata sa se deschida pentru noi, e de preferat sa invatam sa facem ce este nevoie in spatiile din piata deschise deja, unde exista beneficiari si furnizori cat mai putini. Cu cat furnizorii sunt mai putini, cu atat produsele, daca sunt cerute, se pot oferi in schimb la o valoare mai mare. Extrema ar fi la capatul la care toti beneficiarii doresc un produs, si esti singurul care il ofera. Valoarea produsului poate depasi extrem de mult valoare necesara pentru producerea lui.
Cum privim din punctul de vedere al banilor? Daca esti capabil sa oferi ceva foarte cerut, chiar unic si cerut, primesti mai multi bani decat cheltuiesti. Daca oferi ceea ce ofera toata lumea, fara sa fii cu nimic superior, te incluzi in regulile pe baza carora functioneaza piata la nivelul tau. Daca oferi ceva ce iti place doar tie, fara sa mai placa la nimeni, este extrem de probabil ca oferta sa aiba doar valoare personala, fara sa poata fi transformata in valoare finaciara.
Valoarea finaciara se refera la necesitati si satisfacerea lor. Daca produsul tau te satisface, are valoare pentru tine. Daca ii satisface si pe altii are si valoare financiara.

E foarte clar ca cel mai important aspect in a avea valoare financiara e sa cunosti pe ceilalti, in asemenea masura incat ceea ce le oferi sa fie un raspuns la dorintele lor. Cu cat e mai dorit, cu atat e mai valoros.

Acum putem raspunde la intrebarea: care este cea mai importanta resursa financiara? Fericirea celorlalti, satisfacerea placerilor si necesitatilor lor.

Daca faci oamenii fericiti.....valoarea creste , manifestandu-se si la nivel financiar.
Extrema? Fa-i fericiti pe toti oamenii globului de un euro si vei fi platit cu 6 miliarde de euro(din care , impozite normal....da tot mai raman de-o bere!).

_________________
Sunt roman si sunt mandru de asta!
avatar
Admin
Admin
Admin

cetatenie : Romana
Sex : masculin Puncte : 14369
Data de inscriere : 05/01/2010
Varsta : 49
Localizare : Cluj Napoca

http://romania-constienta.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum