Desteapta-te, romane!
Bine ati venit pe forumul Romania Constienta!
Va rugam sa va logati sau sa va inscrieti!
Puteti vizita forumul dand click pe "Nu mai afisa"
Ca vizitator , puteti vizualiza postarile , insa nu veti putea deschide subiecte,raspunde la subiectele existente sau sa participati la sondajele forumului!
Dupa vizita, daca alegeti sa deveniti membru, aveti optiunea de inscriere si in pagina de portal (in partea stanga, precum si in lista orizontala pe care o gasiti imediat sub logo-ul forumului).
Veti primi un mail de confirmare prin care veti confirma optiunea dvs de a deveni membru.
Deasemenea, pe bara care se deruleaza gasiti link-uri spre "IMPORTANT" pe care va rugam sa il cititi cu atentie, "camera de chat", "formularul de contact" prin care ne puteti trimite sugestiile dvs in legatura cu forumul.Aceasta bara este vizibila pe toate paginile forumului.
Rugam firmele care doresc sa faca reclama sa acceseze in bara care se deruleaza sectiunea "IMPORTANT" sau forumul "Firmele romanesti se prezinta" pentru detalii de colaborare.
Inca o data "Bine ati venit".


"Stim, si la ce ne foloseste ca stim?"

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

default "Stim, si la ce ne foloseste ca stim?"

Mesaj  Admin la data de 2010-01-20, 2:16 pm

Din punctul meu de vedere educatia are ca scop, pregatirea persoanei care beneficiaza de acesta, in asa fel incat la final persoana sa aiba ca unelte cunostinte suficiente ca sa fie pregatit sa inteleaga, sa acumuleze noi informatii, sa proceseze aceste informatii, sa organizeze, sa planifice , sa stabileasca obiective si sa fie capabil sa execute actiuni prin care sa atinga acele obiective.
Daca privesc din acest punct de vedere, perioada in care am beneficiat de sistemul de invatamant, pana in 1986, mi-a oferit doar prima parte a educarii.....raspunsul la intrebarea ce este, cum este, unde este si de ce este?
Sistemul era bazat pe ideea ca daca ti se da ceva sa inveti......pana la urma gasesti o metoda personala de acumulat informatiile. Nu existau referiri sub nici o forma la intrebari de genul.....cum se invata cu alte cuvinte cum acumulezi informatia, pe ce principii, care sunt metodele cele mai eficiente de invatare, metode de stocare, prelucrare si analizare a informatiei. Ma refer la a invata clar......cum se invata, si ce faci cu informatia. Practic ni s-au introdus.....fortat in memorie mii de pagini, unii invatau automat, memorand cuvant cu cuvant, altii intelegeau memorand ce au inteles. Nici acasa in acea perioada, parintii nu stiau sa explice cum se invata.....Daca aveai probleme legate de aceste capacitati de a stoca si organiza informatii, probleme care reieseau din note , se presupunea din start ca nu te-ai ocupat.....pedepsele pentru rezultatele slabe erau la ordinea zilei. Teama de nota mic si de urmarile ei ne impingeau la minciuna, la secretizarea notelor.
Apoi e utilitatea informatiilor. Practic informatiile primite mi-au oferit o imagine de ansamblu asupra a ceea ce inseamna lumea . Ce inseamna viata personala, cum te orientezi prin ea, cum iti faci planificarea vietii , cum ajungi sa stabilesti obiective, cum te orientezi spre realizarea lor......? Sunt intrebari la care educatia in sistem nu a oferit practic nici un raspuns. Parintii , pornind de la presupunerea ca scoala se ocupa de acest aspect......veneau cu asteptari bazate pe ceea ce credeau ca ar trebui sa stii. De fapt....asteptari la scoala.....asteptari acasa.....indicatii despre cum sa te ridici la nivelul acelor asteptari......nici de samanta.
Istoric vorbind.....din punctul meu de vedere scoala m-a pregatit sa stiu. Ce sa fac cu ceea ce stiu asta se presupunea ca stii deja( parintii credeau ca scoala da aceste informatii si invers, scoala astepta ca parintii sa dea aceste informatii).
Sa spunem ca m-am trezit la finalul liceului cu diploma de bacalaureat in mana, cu o gramada de cunostinte teoretice despre ce exista.....si cam atat.
Mai stiam ceva....munca, munca si iar munca!
Deci sistemul educational, in acea vreme forta acumularea de informatii in cantitati uriase, si formarea unor metode personale de acumulare de informatii. La final puteam discuta pe zeci de teme, de la istorie la fizica, insa la ce imi foloseau practic acele informatii aveam sa aflu mai tarziu, dupa mii si mii de greseli datorate lipsei de experienta in utilizarea eficienta a informatiilor pentru viata de zi cu zi.
Cum comunica intr-o relatie, cum negociaza intr-o relatie, cum stabileste o relatie,la ce foloseste o relatie, ce rol are o relatie .......astea unde se invata, daca parintii nu au aceste cunostinte? Ca parintii ar trebui sa stie.......dar daca nu stiu? Lasam acei copii in ignoranta perpetuata de-a lungul mai multor generatii?
Sistemul educational este normal sa aduca la acelasi nivel toti elevii, indiferent de pregatirea parintilor, sa le asigure un loc la aceeasi linie de start la toti.
Pe acesta cale multumesc tuturor celor care mi-au oferit aceste informatii in timpul scolii(prin ce metode le-au oferit....bune rele nu conteaza).
Profesorilor si educatorilor din sistem le-as spune un singur lucru:
Copii si adolescentii de pe banci....nu sunt hard discuri. Sunt viitori parinti care au nevoie de resurse informationale si capacitati practice pentru a asigura necesarul si viitorul copiilor lor! Elevii care beneficiaza de educatie raspund cand termina scoala, la o intrebare:
"Stim, si la ce ne foloseste ca stim?"

_________________
Sunt roman si sunt mandru de asta!
avatar
Admin
Admin
Admin

cetatenie : Romana
Sex : masculin Puncte : 14794
Data de inscriere : 05/01/2010
Varsta : 49
Localizare : Cluj Napoca

http://romania-constienta.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum