Desteapta-te, romane!
Bine ati venit pe forumul Romania Constienta!
Va rugam sa va logati sau sa va inscrieti!
Puteti vizita forumul dand click pe "Nu mai afisa"
Ca vizitator , puteti vizualiza postarile , insa nu veti putea deschide subiecte,raspunde la subiectele existente sau sa participati la sondajele forumului!
Dupa vizita, daca alegeti sa deveniti membru, aveti optiunea de inscriere si in pagina de portal (in partea stanga, precum si in lista orizontala pe care o gasiti imediat sub logo-ul forumului).
Veti primi un mail de confirmare prin care veti confirma optiunea dvs de a deveni membru.
Deasemenea, pe bara care se deruleaza gasiti link-uri spre "IMPORTANT" pe care va rugam sa il cititi cu atentie, "camera de chat", "formularul de contact" prin care ne puteti trimite sugestiile dvs in legatura cu forumul.Aceasta bara este vizibila pe toate paginile forumului.
Rugam firmele care doresc sa faca reclama sa acceseze in bara care se deruleaza sectiunea "IMPORTANT" sau forumul "Firmele romanesti se prezinta" pentru detalii de colaborare.
Inca o data "Bine ati venit".


Cum ne crestem copii....

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

default Cum ne crestem copii....

Mesaj  Admin la data de 2010-01-29, 2:57 am

Educarea copiilor urmareste trei directii majore de dezvoltare:fizica, psihica si emotionala.
Rational, pentru a analiza metoda optima, cu cele mai bune rezultate ar trebui sa ne orientam atentia spre modul in care natura rezolva acesta problema.
In primul rand este bine de constatat ca natura nu forteaza la propriu.
Natura ofera conditii de mediu, in interiorul carora se definesc un anumit numar de optiuni.
Din aceste optiuni, fiecare organism evolueaza alegand pe cele care i se aplica, cele pe care le recunoaste ca fiind importante pentru supravietuire.
De tipul de optiune ales depinde viitorul evolutiei speciei respective de organisme.
Exista cazuri de alegeri gresite.....acestea duc la disparitia organismului care a luat acesta decizie. Un exemplu de acest gen este alegerea unui animal ca din optiunile existente in cazul unui incendiu, sa aleaga optiunea conform careia actioneaza mergand direct spre sursa focului. in momentele imediat urmatoare, daca nu modifica alegerea facuta, dispare.
Observam ca intentia animalului de a scapa de incendiu il obliga sa faca o alegere. Optiunile care exista se pot reduce la vreo trei: fuge in directia opusa sursei focului, ramane pe loc, fuge in directia sursei. Natura are legi stricte. Daca nu esti adaptat pentru un anume tip de mediu....nu supravietuiesti. Optiunile de a ramane pe loc si de a fugi in directia sursei, in cazul in care sunt alese, duc la disparitia acelui membru al speciei, mediul din interiorul flacarii nu este un mediu pentru care este pregatit). Raman in viata doar acei membrii care aleg varianta cu fuga in directie opusa sursei.
Asadar, mediul are caracteristicile sale, clare, implacabile si in majoritatea cazurilor se modifica in timp, uneori pentru perioade scurte de timp, alteori modificarile sunt permanente. In fiecare moment, mediul prin caracteristicile sale are pentru o anumita specie, in zona in care acesta traieste, un numar destul de limitat de optiuni.
In interiorul acestor optiuni se desfasoara viata speciei respective. Mediul se modifica, specia raspunde la aceste modificari prin adaptare la conditiile de mediu. Lipsa adaptarii, duce clar si implacabil la disparitie.
La fel se desfasoara evolutia embrionului in uter. Conditiile de mediu foarte stricte, ofera optiuni care permit supravietuirea si optiuni a caror alegere duc la disparitie. Chiar daca pare un mediu caldut, este de fapt un laborator in care celulele, embrionul sunt solicitati in asa mod incat pas cu pas, in timp bine stabilit, prin alegerile pe care le face, evolueaza spre adaptare sau dispare.
De fiecare data insa, mediul are treaba lui, iar organismul, ca e animal, planta sau alta forma de viata, alege optiuni din cele care ii sunt oferite....si in functie de aceste optiuni alese supravietuieste sau nu, indiferent de intentiile sale.

Cum se aplica acest concept la copii?
Ca parinti dorim ca indiferent de conditiile de mediu, copilul sa spravietuiesca, sa evolueze.
Observam ca in mod natural copilul va alege din optiunile existente in mediu si in functie de aceasta evolueaza sau involueaza.
Parintii au doua metode prin care pot coordona copilul: fie in mediul din jur, il invata sa refuze acele optiuni care reprezinta pericol, fie formeaza in jurul lui un mediu controlat, in care el sa aleaga liber din optiunile oferite de mediu, practic fara ca parintele sa intervina decat prin observarea reactiei si modificarea optiunilor existente din care poate alege.
E gresit sa avem impresia ca nu stie sa aleaga. In uter e solicitat sa aleaga tot timpul dintre un numar de optiuni . Nu alege ca noi, parintii , constient de efectele alegerilor sale.....insa in permanenta alege. In linii mari , alegerile le putem grupa in trei categorii.
Este interesat, adica alege sa experimenteze, ignora...adica alege sa nu tina cont de o optiune, sau refuza se opune unei optiuni.
Imediat dupa nastere, copilul nu stie sa refuze. El face doar alegerile care il intereseaza iar pe restul le ignora total. Opozitia o invata de la noi, parintii, cand ne opunem la alegerile sale de a fi interesat de o optiune din mediu.
Pentru a intelege ce cunoaste copilul imediat dupa nastere (trecem peste perioada de cateva zile din spital, el inca nu este constient de notiunea de ieri sau maine astfel ca memoria sa pastreaza aceste zile doar ca informatie, experienta), putem sa ne imaginam ca ne trezim dimineata intr-un mediu total necunoscut, a carui optiuni ne sunt straine.
Urmeaza sa ne imaginam apoi ca in acest mediu gasim in scurt timp diferite optiuni oferite de mediu. Dintre acestea alegem o optiune spre care sa ne indreptam atentia, incercand sa intelegem. In acest timp, optiunile celelalte, ne sunt indiferente. Dupa ce descoperim toate detaliile optiunii, stim, am invatat, trecem la urmatoarea optiune din mediu pe care o alegem pentru studiu. Acesta operatie o facem pana in momentul in care ne familiarizam cu noile conditii, intelegand treptat ce impact are o optiune sau alta, ce efecte are asupra noastra o optiune sau alta.
Asa percepe copilul. Pentru el totul din jur e necunoscut, nefamiliar. Din punctul lui de vedere toata viata(care lui i se pare o vesnicie) a invatat regulile unui mediu in uter......si acum se afla intr-un mediu total nou, caruia nu ii cunoaste optiunile.
Aici intervenim noi ca parinti din primele momente, anticipand si urmarind actiunile copilului.
In primele faze acesta traieste analizand mirosuri, sunete, temperaturi, gusturi, lumini etc. Toate noi noute. Sunt singurele aspecte pe care le analizeaza. In cateva zile va analiza deja cele cateva gusturi noi(lapte matern, ceai, sanul), apoi mirosuri noi, etc.
Ordinea in care face aceste analize depinde doar de ce aspect este mai puternic la acel moment , destul ca sa ii atraga atentia, si bineinteles ce este foarte important de alegerea lui de a analiza acel aspect.
Cu alte cuvinte, in primele zile , faptul ca ii zambim si ne strambam la el, nu are darul de a-i atrage atentia foarte mult, el chiar in acel moment este atent eventual la fosnetul hainelor noastre cand facem aceste miscari, mirosuri, curenti de aer, sau la voce. Ca imagine inca nu sesizeaza decat lumini si umbre. Ochiul e deplin format, capabil de orice actiune pe care o face un ochi matur, insa inca nu stie cum sa focalizeze imaginile de la cei doi ochi, cum sa orienteze in tandem cei doi ochi ca sa priveasca in aceeasi directie, astfel el vede ca si cum am privi cu ochii strambi, si pe deasupra nu deosebeste constient diferenta dintre nivelele de lumina( asemanator cu vederea printre lacrimi).......pe scurt vede , dar nu stie ca poate vedea, sau ca ar trebui sa vada, habar nu are de existenta acestei optiuni si la ce ii folseste.
In alegerea a ceea ce il intereseaza, se bazeaza forte mult pe ceea ce simte, foame, racoare, usturime, placere.
El stie din experienta din uter ca daca solicita mediul acesta ii ofera raspunsuri. In uter actiona prin sistemul nervos al mamei si venea hrana mai mult de exemplu. Dupa nastere incearca aceeasi metoda......insa raspunsul nu mai apare. Foamea il impinge sa caute solutii, sa lupte sa supravietuiasca, astfel ca el incearca acum sa actioneze si o face in tote modurile in care poate actiona...misca energic, plange. In timp vede ca plansul si agitatia este cea mai eficienta metoda de a obtine ceea ce obtinea in uter, hrana. Ulterior face o proba menita sa ii arate limitele metodei, astfel ca se agita si plange si cand nu ii este foame......si urmareste cu atentie raspunsul mediului la solicitarea lui, daca nu este raspuns, mareste efortul, sa vada cat efort trebuie depus pentru un raspuns. In consecinta plange si se agita mai tare, aceste actiuni le face pana isi defineste ce se petrece cand plange si se agita, si ce poate obtine prin asta, ce oferta este in mediu la acest capitol. El de fapt nu cere ....solicita mediul, actioneaza asupra mediului si mediul ii raspunde sau nu.
-continuare-

_________________
Sunt roman si sunt mandru de asta!
avatar
Admin
Admin
Admin

cetatenie : Romana
Sex : masculin Puncte : 14794
Data de inscriere : 05/01/2010
Varsta : 49
Localizare : Cluj Napoca

http://romania-constienta.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum