Desteapta-te, romane!
Bine ati venit pe forumul Romania Constienta!
Va rugam sa va logati sau sa va inscrieti!
Puteti vizita forumul dand click pe "Nu mai afisa"
Ca vizitator , puteti vizualiza postarile , insa nu veti putea deschide subiecte,raspunde la subiectele existente sau sa participati la sondajele forumului!
Dupa vizita, daca alegeti sa deveniti membru, aveti optiunea de inscriere si in pagina de portal (in partea stanga, precum si in lista orizontala pe care o gasiti imediat sub logo-ul forumului).
Veti primi un mail de confirmare prin care veti confirma optiunea dvs de a deveni membru.
Deasemenea, pe bara care se deruleaza gasiti link-uri spre "IMPORTANT" pe care va rugam sa il cititi cu atentie, "camera de chat", "formularul de contact" prin care ne puteti trimite sugestiile dvs in legatura cu forumul.Aceasta bara este vizibila pe toate paginile forumului.
Rugam firmele care doresc sa faca reclama sa acceseze in bara care se deruleaza sectiunea "IMPORTANT" sau forumul "Firmele romanesti se prezinta" pentru detalii de colaborare.
Inca o data "Bine ati venit".


Doar eu singur nu am putere......

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

default Doar eu singur nu am putere......

Mesaj  Admin la data de 2010-02-05, 8:30 pm

E doar o parere!
Depinde foarte mult de cat te gandesti la ceilalti.
Fiind atent la necesitatile celorlalti, poti sa gasesti acele preocupari comune, pe baza carora apoi sa elaborezi o strategie de comunicare si actiune eficienta.

Ar fi cateva situatii care arata clar ca o singura persoana, cunoscand ce ii preocupa pe ceilalti, poate provoca adevarate furtuni.

Intr-o galerie a unei echipe de fotbal, compusa din vreo 100 de oameni, inchipuiti-va o persoana intre ei strigand "goooooooool", cand marcheaza echipa adversa. Garantat va capta o foarte mare parte din atentia celor 100, poate chiar prea multa atentie.

In perioada liceului, mergeam la cinematograf in centru....
Hai sa nu spunem ca lipseam de la scoala,...... evadam pentru un film.
La un moment dat pe ideea unui coleg facem o experienta. Sala full, noi in primele randuri, plictisiti de spectacolul care nu prea rasplatea pretul biletului.
Colegul incepe sa se scarpine in cap, pe la urechi, pe umeri, in asa fel incat sa fie vizibil din spate. Dupa o perioada destul de lunga, mimeaza ca vorbeste cu noi, agitat. Noi incepem incet , dar cu sarg, sa ne scarpinam, tot asa, cap, umeri, urechi.
Dupa inca vreo 5 minute de scarpinat , fara vreo privire spre sala, colegul care incepuse , care era de fapt si "ideologul" se ridica brusc in picioare si privind in stanga si in dreapta, se apleaca spre noi, spunand oarecum in soapta insa destul de tare ca sa se auda pana pe la mijlocul salii: "ma, aici e plin de pureci". Dupa nici 5 minute aparusera primele persoane care au iesit scarpinandu-se din sala, iar restul care au ramas , incepeau sa se agite din ce in ce mai tare, scarpinandu-se vartos.

Poate va intrebati cate o data, de ce in perioada deplasarii printr-un supermarket, care este un spatiu cu mediu controlat, setea devine cateodata suparatoare. V-ati gandit ce influenta poate avea asupra unei mase de oameni temperatura mai mare cu un grad decat, sa spunem 22 de grade, sau aerul cu un grad de umiditate mai scazut?
O singura persoana care controleaza mediul din acest supermarket poate sa creasca vanzarile de lichide substantial, fara ca mediul sa fie perceput ca neprietenos, marind temperatura cu un grad sau regland umiditatea aerului. Fantanile arteziene au si ele rolul lor in vanzari (se stie ce efect are susurul de apa asupra vezicii). Poate incercati sa analizati tendinta de a aglomera mase mari de oameni si din acest punct de vedere!

In fiecare din aceste cazuri e vorba de grupuri de oameni. In fiecare din aceste cazuri aceste grupuri au scopuri cat de cat comune. In fiecare dintre aceste cazuri actiunea care se face pentru a le provoca o anumita reactie are legatura directa cu ceea ce ii preocupa sau le asigura confortul.

Sa luam cazul in care persoana din galerie pe stadion striga de exemplu hai....echipa galeriei respective. Actiunea lui are efect doar daca pe stadion se petrece ceva care sa justifice reactia persoanei. Daca nu exista motiv, practic galeria il ignora. Deasemenea daca striga de exemplu "jos comunismul", este cat de cat posibil sa atraga atentia catorva curiosi ca sa vada cine e anormalul care face asta. In schimb daca ceea ce striga ataca echipa favorita sau stimuleaza echipa adversa, reactia se vede imediat.

Am folosit aceste exemple ca sa arat, ca o singura persoana poate influenta grupuri mari de oameni, chiar daca actiunea lui pare nesemnificativa. Un strigat pe un stadion de mii de oameni......e aproape nimic. Un grad intr-un hipermarket deasemenea. O persoana prezenta la un spectacol e practic nesemnificativa. Totusi provoaca reactii destul de vizibile.

Efectul se propaga amplificat daca actiunea reprezinta interes si atenuat daca acesta este ignorata. Interesul poate genera stari emotionale la persoanele din jur. Aceste persoane reactioneaza tocmai pe baza perceptiei lor despre eveniment. Cunoscand perceptia grupului in linii mari se poate gasi actiunea necesara pentru ca grupul sa aiba o anumita reactie. Deci cunosterea de catre o singura persoana a caracteristicilor unui grup, ii da acesteia, capacitatea de a provoca tot grupul spre o anumita actiune.

Ce tip de actiune provoaca amplificare?
Intr-o sala de clasa de exemplu, oricat ar incerca un membru sa atraga atentia scriind frumos, probabilitatea ca acesta sa o faca astfel incat toata sala sa sesizeze actiunea sa este extrem de mica. Insa daca scoate un sunet, care nu are legatura cu ceea ce se petrece in sala de curs, cu siguranta vor fi multe priviri indreptate spre el.
Asadar cu cat actiunea persoanei este mai inafara asteptarilor celorlalti, cu atat e mai mare probabilitatea sa fie luat in calcul.
Deasemenea prin atingerea unei persoane cu mana atrage atentia persoanei atinse, in schimb daca striga atrage mult mai multe priviri. Daca da din maini , sau iese pe culoarul dintre banci, atrage atentia. Daca sopteste ceva interesant celui de langa el si acesta trasmite mai departe , in timp acesta soapta poate genera efecte in toata sala. Daca actiunea sa deranjeaza sau binedispune efectul este amplificat de fiecare persoana din jur!

Actiunile care aduc schimbare sesizabila in mediul grupului, provoaca un raspuns de adaptare la situatia aparuta . O privire este o reactie de adaptare. Reactia celor din clasa de a-l scoate pe cel care deranjeaza afara, este o reactie de adaptare la noi conditii. Rasul este o reactie de adaptare.

Grupurile de oameni in general au caracteristicile unui mediu elastic.
Pentru anumiti stimuli este permeabil, pentru alti stimuli este din contra puternic atenuator si exista deasemenea stimuli a caror efect se amplifica. Urmarind prin doua trei teste reactia grupului se pot analiza caracteristicile generale ale mediului sau. Cunoscand regulile de functionare ale grupului, caracteristicile sale, se poate anticipa intr-o masura sau alta o eventuala reactie.

Cazul cel mai cunoscut de reactie de grup provocata cu minim de actiuni, este cazul lui Iisus. Acesta , prin viata sa, a provocat reactii pe o durata de mii de ani, efectele resimtindu-se cu mult in exteriorul zonei unde a actionat. Acesta este de fapt si unul dintre mesajele transmise. O persoana, poate prin actiunile sale pe o perioada de timp redusa , sa provoace influente in toata lumea pe durate de mii de ani. Practic a influentat istoria omenirii. O singura persoana, discipoli si o doctrina simpla si practica, destul cat sa fie controversata. Fara armate, fara slujitori, fara piramide lasate in urma. Doar el, apostolii si povestea sa folosita de romani ca unealta de cucerire si control. Romanii dupa ce prin actiuni de prigonire au obligat apostolii sa propovaduiasca invatatura in afara imperiului, au trecut ei insisi la religie devenind aparatori a invataturilor, deci eliberatori in numele religiei....nu cuceritori. Insa discipolii, pentru ca mesajul sa ajunga neschimbat, la momentul in care omenirea e capabila sa inteleaga, a fost conceput pe intelesul generatiilor urmatoare. Astfel foarte multe pasaje care pareau fara inteles atunci si fara valoare, sunt pline de substanta in zilele noastre.

O persoana care subliniaza o caracteristica evidenta, arhicunoscuta, are sanse foarte mici ca actiunea lui sa produca efecte.
Sublinierea unei caracteristici noi, cu potential util, atrage atentia, ridica semne de intrebare, creeaza opinii, curente de opinii, influente in timp si spatiu.

Cu alte cuvinte, noi VS omenirea.
Noi stimulam omenirea iar ea ne raspunde. Daca nu primesti raspunsul dorit.....n-ai folosit stimulul adecvat raspunsului pe care il astepti. Deci nu e vorba ca nu avem putere, avem foarte multa ( sa-l intrebam pe Michael Jackson). Suntem doar perceputi in functie de stimulii pe care ii plasam in mediu. Daca stimulii se refera doar la ceea ce ne intereseaza numai pe noi efectele sunt nesemnificative. Daca stimulii sunt elaborati pe baza necesitatilor celorlalti.....efectele pot fi uriase (vezi Iisus).
Orice afacerist stie ca este extrem de important sa cauti sa oferi fericire altora.....este cea mai bine platita actiune. Indiferent de metodele folosite pentru a creea acea fericire.....scopul este de a oferi fericire contra cost, si de a beneficia de o parte din sumele obtinute in proces.

Cand te-ai gandit ultima data ce il face fericit pe vecinul tau? Sau pe vecinii tai de oras? Vecinii de tara? De planeta? Sau cum sa ii faci fericiti?

Dar la ce te face fericit pe tine si familia ta, cat te-ai gandit?

E foarte interesant de urmarit acest aspect......dorim fericirea noastra....
Si afaceristii urmaresc exact acelasi aspect.......fericirea noastra......si a cat mai multe persoane. Astfel au clienti.
Noi ne gandim doar la fericirea noastra, si avem foarte putini clienti. Bani deasemeni.

Dar daca asta e secretul puterii, a influentei pe care o poate avea un singur om?
"Cu urechile veţi auzi, dar nu veţi înţelege, şi cu ochii vă veţi uita, dar nu veţi vedea".

_________________
Sunt roman si sunt mandru de asta!
avatar
Admin
Admin
Admin

cetatenie : Romana
Sex : masculin Puncte : 14644
Data de inscriere : 05/01/2010
Varsta : 49
Localizare : Cluj Napoca

http://romania-constienta.forumgratuit.ro

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum